سیر ترشی سردیه یا گرمی؟ + عوارض سیر ترشی


سیر ترشی سردیه یا گرمی: ترشی یکی از چاشنی های خوشمزه و پر طرفدار است که همراه غذا میل می شود. سیر ترشی یکی از انواع ترشی‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و در کنار غذاهایی چون لوبیا پلو، دم‌پختک، ماهی و… بسیار دل‌چسب و لذیذ است. سیر ترشی برای هیچ فردی ممنوعیتی ندارد و می‌توان استفاده متعادل از آن را در کنار وعده‌های غذایی داشت تا از برجسته‌ترین و بهترین خواصی که برای بدن به همراه دارد بهره‌مند شد. اگر نگران بوی بد سیر هستید می‌توانید با جویدن کمی چای خشک آن را از بین ببرید، در این مطلب سلامت به شما خواهیم گفت که سیر ترشی چه طبعی دارد و گرم است یا سرد؟

بیشتر بخوانید: معجزه سیر سیاه، خواص درمانی سیر سیاه و نحوه مصرف!

طبع سیر در طب سنتی

طبع سیر در طب سنتی، گرم و خشک شناخته می‌شود. سیر خواص فراوانی داشته و سبب افزایش سطح انرژی، کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها می شود.

طبع سرکه در طب سنتی

سیر ترشی سردیه یا گرمی، سرکه یک چاشنی قدیمی است که در انواع ترشی، غذاها، سالادها و سُس‌ها استفاده می‌شود. متخصصین طب سنتی عقیده دارند سرکه طبع سرد دارد و برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند بسیار کاربردی است.

طبع سیر ترشی

همانطور که گفتیم سیر دارای طبعی گرم و خشک در درجه سوم و سرکه دارای طبع سرد می باشد به همین خاطر سیرترشی بعد از ۷ سال به معتدل‌ترین وضعیت طبعی می‌رسد.

سیر ترشی سردیه یا گرمی

کدام نوع سیر ترشی خاصیت بیشتری دارد؟

سیر ترشی سردیه یا گرمی، انواعی از سیر ترشی‌ها که در آن از سیر تازه استفاده شود و سیر آن پخته شده یا سیر سرخ کرده نبوده و سرکه ارگانیک داشته باشند، خواص بیشتری دارند.

سیرترشی مفیدتر است یا سیرخام؟

سیر ترشی ااگر چند ساله باشد و از سیر خام و سرکه خوب برای تهیه اش استفاده شده باشد،همانند سیر خام خواص و فواید بیشماری دارد اما بهتر است مواد غذایی را تازه میل کنید.

سیرترشی برای چه مزاج هایی مفید است؟

سیر ترشی سردیه یا گرمی، سیرترشی‌ به‌دلیل اعتدال طبعی که دارد، برای همه طبایع و افراد با مزاج بلغمی‌، سودایی‌، صفرایی و دموی‌ مناسب است. همچنین سیر و سرکه، دو ماده ای هستند که مصرف متعادل آنها در دوران بارداری کاملاً بی خطر محسوب می‌شود.

مهم ترین خواص سیر ترشی ۷ ساله

ضد سرطان
کمک به هضم غذا
پایین آورنده غلظت خون
ضد انعقاد خون
دفع سم‌ها از کبد
از بین بردن ویروس
بهبود مشکلات گوارشی مثل یبوست
کمک به درمان بواسیر
پایین آورنده فشار خون
تقویت سیستم ایمنی بدن

عوارض مصرف زیاد سیرترشی

مصرف زیاد سیر و سیر ترشی باعث سردرد، ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم و ایجاد جوش در داخل چشم می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای بهره برداری از خواص سیر چگونه باید از آن استفاده کرد!؟ | برای هر درد یک روش خاص استفاده

دانلود سریال

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

مطالب مرتبط