با این ترفندهای ساده ماندگاری آرایش در هوای گرم و مرطوب را بیش‌تر کنید؟


ماندگاری آرایش در روزهای گرم: ماندگاری آرایش در روزهایی که هوا گرم است یکی از نگرانی های خانم هاست. هوای گرم باعث می شود ماندگاری آرایش کمتر بشود و حس چسبناکی روی پوست دارد. اما خیالتان راحت، با این ترفندهای ساده می توانید آرایش خود را ماندگار کنید. با بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک و ماندگاری آرایش در روزهای گرم همراه باشید.

مشکلات گرما برای آرایش

از این هم بدتر وقتی است که در یک مهمانی پر جنب‌وجوش هستی و از گرما کلافه شده‌ای؛ آرایشت خراب شده و انگار همه چیز با عرق‌های روی صورتت از بین رفته است. شاید در همان زمان به بعضی‌های دیگر نگاه کنی و با خودت بگویی چرا آرایش آنها خراب نشده است؟! اینجاست که می‌فهمی یا در انتخاب لوازم‌آرایش و چگونه آرایش‌کردن اشتباه کردی یا راهکارهایی هست که تو از آنها بی‌خبری.

پس حالا که روزهای داغ  تیر و مرداد را در پیش داریم بهتر است با رازهای نگهداری آرایش در روزهای گرم آشنا شوید. اگر شما هم دنبال راهی برای ماندگاری آرایش در گرما هستید بهتر است ادامه این متن را بخوانید.

همیشه فکر می‌کنم دنیای آرایش چهره دنیای زیبا و پیچیده‌ای است که پر از راز و رمز هاست. همه چیز به یک کرم، رژ و ریمل ختم نمی‌شود. در اینجا هر خط و خطوطی معنایی دارد و روش‌هایی که چهره‌ات را بهتر نمایان کند. دقیقاً مثل همان ویدئوهای فضای مجازی که با استفاده از آرایش چهره‌هایی می‌سازد که هزاران فرسنگ با چهره‌های قبلی تفاوت دارند. بگذریم از کار جادویی دست این آرایشگرها اما شما هم می‌توانید با یادگیری یک سری تکنیک‌ها آرایش صورتتان را بهتر کنید و البته ماندگار.

عوامل خراب‌شدن آرایش

یکی از مشکلاتی که بعضی افراد دارند خراب‌شدن آرایش صورتشان در مدت‌زمان کوتاهی است بعد از بیرون آمدن از خانه یا حضور در میهمانی است. این مشکل معمولاً به نوع پوست افراد بستگی دارد. اما در روزهای گرم این اتفاق برای خیلی‌ها می‌افتد.

مخصوصاً اگر هوا رطوبت داشته باشد. آنجاست که نه‌تنها آرایش خراب می‌شود، بلکه ظاهر زشتی هم می‌گیرد و با هر بار سرازیر شدن دانه‌های عرق به این فکر می‌کنید راه نگه‌داری آرایش در گرما چیست؟
اول ‌از همه باید بدانید چرا آرایش روی صورت شما باقی نمی‌ماند. عوامل مختلفی وجود دارد که در ماندگاری آرایش مؤثر است.

اول؛ نوع پوست شما در  ماندگاری آرایش نقش به سزایی دارد. پوست‌ چرب معمولاً این خاصیت را دارد که آرایش را خیلی زود در خود جذب کند. چربی پوست به همراه تعریق و شرجی‌بودن هوا باعث می‌شود که با مواد آرایشی ترکیب نه‌چندان زیبایی به جا بگذارد و حتی صورت را کثیف نشان دهد. البته بعضی پوست‌های خیلی خشک هم هستند که آرایش را روی پوست نگه نمی‌دارند و به‌اصطلاح مواد را می‌خورند. برای این پوست‌ها باید زیرسازی مناسبی انجام شود. به‌هرحال نوع پوست شما در ماندگاری آرایش خیلی مهم است.

ماندگاری آرایش در روزهای گرم

دوم؛ عرق‌کردن، عرق‌کردن، عرق‌کردن. هیچ‌چیز به‌اندازه تعریق باعث خراب‌شدن آرایش نمی‌شود. ازآن‌جایی‌که در روزهای گرم و آب‌وهوای شرجی صورت هم خیلی عرق می‌کند، نگهداری آرایش به‌شدت سخت می‌شود. عرق آرایش را از بین می‌برد و ظاهر شاداب صورت را خراب می‌کند. به‌قول‌معروف ترکیب مواد آرایشی با عرق یک‌پوست نوچ و چسبناک به جا می‌گذارد که اصلاً زیبایی ندارد.

سوم؛ لوازم‌آرایش نامناسب هم یکی دیگر از عوامل خراب‌شدن آرایش است. لوازم آرایشی که مناسب پوست شما نیست، یا بی‌کیفیت و تقلبی است در خراب‌شدن آرایش شما تاثیر مهمی دارد. معمولاً این نوع لوازم‌آرایش ماندگاری ندارند. پس به‌خاطر داشته باشید از لوازم‌آرایش مناسب پوست خودتان و البته باکیفیت استفاده کنید.

ترفندهای ماندگاری آرایش در روزهای گرم

همان طور که اشاره شد هوای گرم سبب ماسیده شدن آرایش بر روی پوست شما می‌شود و مواردی چون خط چشم و ریمل را بهم می‌ریزد. اما نگران نباشید، زیرا شیوه‌هایی وجود دارد که از طریق این شیوه‌ها می‌توانید آرایشی بی‌نقص و ماندگار حتی در هوای گرم تابستان داشته باشید و از خراب شدن آرایش خود جلوگیری کنید. این ترفندها عبارت است:

یک پرایمر برای نوع پوست خود بزنید

ماندگاری آرایش در تابستان، پرایمرهای آرایشی به جلوگیری از نفوذ روغن پوست به آرایش و خراب شدن آن کمک می کند. پرایمرها انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید برای پوست‌های چرب، پوست‌های خشک یا ترکیبی از هر دو، پرایمرها را بیابید. قبل از آرایش کردن، از مقداری پرایمر به‌اندازه نخود روی تمام‌صورت خود استفاده کنید.

فونداسیون و کانسیلر مایع خود را بمالید

برای رنگ پوستتان مانند حالت عادی زیرسازی کنید و سپس کانسیلر را در بالای آن در هر ناحیه مشکل‌دار بمالید.

ریمل ضد آب

ماندگاری آرایش در تابستان، ریمل ضد آب بخرید تا ماندگاری بیشتری روی مژه‌هایتان داشته باشند، ریمل‌های ضد آب به این آسانی از روی مژه‌ها پاک نمی‌شوند و می‌توانند از صبح تا شب‌روی مژه‌هایتان بمانند.

آرایش در روزهای گرم

استفاده از رژلب مات

رژلب‌های براق و برق لب ماندگاری بسیار کوتاهی دارند بهتر است از رژلب‌های مات استفاده کنید، به این صورت که ابتدا از خط لب مات استفاده کنید و سپس رژلب مات. اصولاً آرایش مات ماندگارتر است.

استفاده از اسپری فیکس

ماندگاری آرایش در تابستان، یک اسپری فیکس برای نوع پوست خود بخرید. اسپری‌های فیکس کننده مختلف برای انواع پوست به‌خوبی کار می‌کنند. تحقیق کنید که چه نوع پوستی دارید و یک اسپری تنظیم‌کننده بخرید که مخصوص نوع پوست شما است.

دانلود سریال

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

مطالب مرتبط