خواص و فواید جوهر لیمو

خواص جوهر لیمو

جوهر لیمو یا به اصطلاح علمی اسید سیتریک یکی از اسیدهای آلی است که در لیموترش و پرتقال موجود است.  یکی از ساده‌ترین روش هایی که برای تولید آن بکار می‌رود استفاده از قارچ آسپرژیلوس نایجر است. یکی از عمده ترین کشورهای تولید کننده جوهر لیمو، کشور چین میباشد. اسید سیتریک در صنایع نوشابه، آبمیوه، آرایشی و بهداشتی و داروئی استفاده میگردد و علاوه بر طعم دهندگی باعث تنظیم PH نیز میشود. اسید سیتریک در دو نوع “آبدار” و “خشک یا بدون آب” بصورت پودر کریستال تولید شده و عموما در کیسه های کاغذی و چند لایه بسته بندی میگردد و به فروش میرسد.

پودری که در بازار با عنوان جوهر لیمو وجود دارد ربطی به لیمو ترش ندارد!

از فواید جوهر لیمو تسکین درد دندان است. مقدارى از آن را در داخل محل پوسیدگى دندان قرار دهید. براى تسکین درد دندان ناشى از گرمى و حرارت آن را در آبجوش حل کرده و روزى ۵ بار به موضع بمالید. جهت رفع کک‏ و مک هر روز یک گرم از آن را در ۱۰۰ گرم آب حل کرده و پاها را در آن قرار دهید و بمالید و بعد پاها را بیرون آورده تا خشک شود. این ماده مفید براى جلوگیرى از عرق و عفونت پا نیز میباشد.

مطالب مرتبط

۱۲ دیدگاه‌

  1. سما گفت:

    سلام مطلب خواص و فواید جوهر لیمو رو خوندم ممنون مطلبی خلاصه و مفید بود.

  2. قلیزاده گفت:

    خیلی عالیه لطفا یک خبر نامه هم دزست کنید

  3. ولی الله اسلامیه گرگان گفت:

    درود سپاس از زحمات شما بدرود

  4. Ma30 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید،چندوقته با خوردن تخمه بو واده هندوانه احساس میکنم دندانهایم تیره شدن،مثه کودکی که با قطره آهن دندانهایش سیاه میشود،تخمه ها ترش مزه هستن و موقع مصرف و مک زدن زبونمم تیره میشود و بوی قطره آهن ب مشامم میرسد،
    لطفا راهنمایی کنید که ب چه دلیل دندانهایم تیره شده.
    آیا ممکن است ترش مزگی تخمه وجود جوهر لیمو باشه؟
    چه کار باید بکنم تا دوباره دندانهایم سفید بشن؟
    ممنون و سپاسگذارم.

  5. علیپور گفت:

    باسلام وخسته نباشید
    من ازبچگی جوهرلیمو خیلی میخوردم،یاباپفک یا نمک ونعنا درست میکردم و میخوردم یا حتی با نون هم میخوردم،البته الان هم که۲۵سال دارم زیادنه امامیخورم..میخواستم بدونم ایا مصرف جوهرلیمو میتونه باعث معده درد بشه ؟؟؟میشه لطف کنیدخواص وفواید ومضرات بیشتربگید.
    باسپاس فراوان

  6. امیر گفت:

    جوهر لیمو برای کلفت وشق شدن آلت رجولیت هم مفید است؟ لطفا راهنمایی کنید چی بخورم تا حالت شق شده آلت رجولیتم را بتونم حفظ کنم برای حدالقل نیم ساعت جماع

  7. نرگس گفت:

    باسلام خسته نباشی
    ایا میشه بجای جوهر لیمو از ابلیمو برای جلوگیری از کپک زدن استفاده کرد

  8. neaz گفت:

    با عرض سلام چگونه می تونم مرتب در ارتباط با شما باشم

  9. مینو گفت:

    سلام من برای تهیه مربا گل محمدی تازه توی شهدش جوهرلیمو ریختم که بیشتر شده مزش ترش میده برای از بین بردن ترشیش چکار باید کنم؟

  10. محمد گفت:

    با سلام آیا جوهر لیمو باعث کاهش قوای جنسی مردانه میشود؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *