هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر به ایستگاه پایانی رسید



اختتامیه «هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر» با حضور نمایندگانی از کشور‌های تاجیکستان، مصر، سوریه و عراق برگزار شده است.

 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای آیین اختتامیه جشنواره شعر فجر گفت: لازم به ذکر است که اشاره کنیم در این مجلس شاعرانی از ۲۴ استان ذیل دهمین دوره کلک‌خیال حضور دارند.این بخش که یکی از بخش‌های جنبی جشنواره شعر فجر است با مشارکت سازمان صداوسیما و وزارت ارشاد اسلامی ساخته و پخش خواهند شد و شما نیز از آن بهره‌مند خواهید بود. امیدواریم آینده شعری کشور شکوفا‌تر از گذشته باشد و این جلسات به رونق ادبیات ایران مدد برساند.

در ادامه، علیرضا غزوه، دبیر کمیته علمی دهمین جشنواره شعر فجر، بیانیه گروه داوران را به شرح ذیل قرائت کرد:

۲۰۰۰ کتاب در پنج زمینه کودک و نوجوان، شعر کلاسیک، شعر نو و ترانه مورد ارزیابی قرارگرفت. چاپ بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سال جاری نشان از شوق و خدمت اهالی ادب در این عرصه بخصوص درمیان جوانان دارد. خلاقیت‌های فرمی ساختاری و زبانی در شعر شاعران امروز قابل تامل است. باید با برگزاری جلسات نقد پیشروی آسیب‌های زبانی را جلوگیری کرد. شعر کودک و نوجوان همچون ادوار پیش به رقم استقبال از نظر کیفی قابل توجه نبود که نیازمند واکاوی و کوشش است. افراط در تقطیع واژگان و زیاده روی در صرف اوزان نیز در بخش کلاسیک قابل بررسی و توجه بود. تیم داوران باید متذکر شد که این گزینش‌ها به معنای نفی فعالیت دیگران نیست و آرزومندیم بیش از قبل در راستای ادبیات فارسی بکوشیم.

دانلود سریال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *