جمع کردن مو از روی فرش و موکت با ۸ ترفند ساده!


جمع کردن مو از روی فرش: موهای جمع شده روی فرش یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. این موها می‌توانند از موی سر و موی حیوانات خانگی باشند. جمع کردن این موها از روی فرش کار دشواری است و ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. در این مطلب ترفندهای زندگی، روش‌هایی ساده و موثر برای جمع کردن موهای فرش را به شما آموزش می دهیم.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن یخچال با ساده ترین روش در ۵ مرحله!

۱- استفاده از مخلوط نرم‌کننده لباس و آب

مراحل کار در استفاده از مخلوط نرم‌کننده لباس و آب برای جمع کردن مو به شرح زیر است:

در بطری اسپری، آب و نرم‌کننده لباس را به نسبت ۳ به ۱ مخلوط کنید.

کل فرش خود را با مخلوط به دست آمده اسپری کنید.

اجازه دهید فرش کاملا خشک شود (حدود ۳۰ دقیقه)

هنگامی که فرش خشک شد، موهای فرش را با دست یا با ابزار تمیزکننده فرش جمع کنید.

فواید استفاده از این روش:

جمع کردن مو از روی فرش، این روش باعث می‌شود موها از سطح فرش و موکت جدا شوند و جمع‌آوری آن‌ها راحت‌تر شود. نرم‌کننده لباس بوی خوبی دارد و باعث خوشبو شدن فرش نیز می‌شود.

نکته: از مخلوط حاصل به اندازه‌ای اسپری کنید تا فرش نم‌دار شود.

۲- استفاده از دستکش‌های لاستیکی آشپزخانه

مراحل کار در این روش به شرح زیر است:

دستکش‌های لاستیکی را با آب خیس کنید.

دستکش‌ها را تکان دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

دستکش را بپوشید و روی فرش بکشید.

این کار را تا زمانی که موهای فرش و موکت جمع شوند، تکرار کنید.

نکته: اگر قصد دارید دوباره از دستکش‌ها برای آشپزخانه استفاده کنید، بعد از تمیز کردن فرش‌ها و موکت، آن را با کمی صابون ظرفشویی بشویید.

جمع کردن مو از روی فرش

۳- استفاده از چسب‌های نواری

جمع کردن مو از روی فرش، چسب‌های نواری یک راه آسان برای جمع کردن مو از روی موکت و فرش هستند. از آنجایی که نوارهای چسب بسیار نازک هستند، برای فرش‌های بزرگ مناسب نیستند. با این حال، این روش گزینه خوبی برای فرش‌های کوچک یا قالیچه‌ها است. در ادامه مراحل کار با چسب نواری را شرح خواهیم داد.

یک نوار از رول نوار چسب جدا کنید.

نوار را به دور ۴ انگشت خود بپیچید به طوری که قسمت چسبنده آن به سمت بیرون باشد.

به آرامی روی سطح فرش و موکت ضربه بزنید و تا جایی که می‌توانید موها را جمع کنید.

وقتی یک طرف چسب از مو پر شد، آن را دور انگشتان خود بچرخانید تا به طرف دیگر چسب برسید و مجددا روی فرش یا موکت ضربه بزنید تا باقی موها جمع شوند.

۴- استفاده از دستکش‌های مخصوص تمیز کردن

دستکش‌های مخصوص تمیز کردن، دستکش‌های لاستیکی با خارهای نرم لاستیکی روی کف دست و انگشتان هستند. این خارها به موهای موجود در فرش و موکت می‌چسبند و به راحتی آن‌ها را جمع می‌کنند. پس دستکش مخصوص تمیز کردن را بپوشید و به آرامی دست خود را روی فرش بکشید. هنگامی که دستکش شما پر از مو شد، موها را جدا کنید و مجددا با دستکش روی فرش و موکت بکشید.

۵- استفاده از بادکنک

جمع کردن مو از روی فرش، مالش بادکنک بر روی فرش و موکت باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در بادکنک می‌شود و موها به دلیل الکتریسیته ساکن جذب بادکنک می‌شوند. پس بادکنک را باد کنید و آن را بر روی فرش یا موکت به آرامی مالش دهید تا الکتریسیته ساکن ایجاد شده و موها به بادکنک جذب شوند.

۶- استفاده از تیغه شیشه‌ پاک‌کن

تیغه‌های شیشه پاک‌کن به دلیل داشتن نوار لاستیکی به راحتی و به سرعت موها را از روی فرش و موکت جمع می‌کنند. پس تیغه شیشه پاک‌کن را بردارید و اگر خیس است، آن با یک حوله کاغذی تمیز و خشک کنید. سپس تیغه را با حرکات کوتاه روی فرش و موکت بکشید تا موها به صورت توده‌های کوچک جمع شوند.

جمع کردن مو از روی فرش

۷.استفاده از جوش شیرین

جمع کردن مو از روی فرش، جوش شیرین یک ماده قلیایی است و می‌تواند با جذب چربی موجود در مو و خشک کردن بافت آن باعث کاهش قدرت چسبندگی مو به الیاف فرش شود. پس مقداری جوش شیرین روی فرش بپاشید و اجازه دهید جوش شیرین به مدت چند دقیقه روی فرش بماند تا موها به راحتی از فرش و موکت جدا شوند. سپس با جاروبرقی، موهای روی فرش و موکت را جمع کنید.

۸- استفاده از برس مو

جمع کردن مو از روی فرش، این روش برای جمع کردن موهای بلند مناسب است و برای موهای نازک و کوتاه کارایی کمتری دارد. یک برس پلاستیکی ساده که برای شانه کردن مو استفاده می‌شود، آماده کنید. برس را به آرامی روی فرش یا موکت بکشید. موهای جمع شده در برس را به طور مرتب از آن جدا کنید تا بتوانید موهای بیشتری را جمع کنید. و این عمل را تا جمع شدن تمام موها تکرار کنید.

نکته: برای جمع کردن موهای بیشتر، می‌توانید از یک برس با عرض بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نگهداری سبزی خوردن در یخچال برای طولانی مدت با ۶ ترفند طلایی!

دانلود سریال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *