از اکران فیلم تنها کارگردان زن جشنواره تا حضور مهمان سرزده در برج میلاد


در چهارمین روز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره چهار فیلم «دست ناپیدا»، «میرو»، «آغوش باز» و «ساعت جادویی» به نمایش درآمدند.

در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر اهالی رسانه و مطبوعات روز آرامی را سپری کردند.

انسیه شاه‌حسینی به عنوان تنها کارگردان زن حاضر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کاخ جشنواره ۴۲ آمد.

فیلم دست ناپیدا

در خلاصه داستان فیلم دست ناپیدا آمده است: در سال‌های ابتدایی جنگ یک زن خبرنگار با عده‌ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می‌شود…

از این کارگردان پرسیده شد که چرا هیچ بازیگر معروفی در فیلمش بازی نکرده است پاسخ داد: حضور یک سلبریتی روایت فیلمم را مخدوش می‌کند و نیاز به سلبریتی ندارد!

فیلم سینمایی «میرو» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید الهی از جمله آثار سینمای کودک و نوجوان است که در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم داستان زندگی پسری بلوچ به نام «میرو» را روایت می‌کند که درگیر اتفاقات عجیب و غریبی برای رسیدن به یک هدف بزرگ می‌شود.

فیلم میرو

فیلم میرو با دو بازیگر شناخته شده، چون سودابه بیضایی و امیررضا دلاوری به کاخ جشنواره آمد و بقیه بازیگرانش فیلم اولی و اهل سیستان و بلوچستان بودند که با لباس سنتی همین اقلیم به مراسم فتوکال آمدند.

در نشست خبری فیلم سینمایی «میرو» مهمانانی از سیستان و بلوچستان با پوشش بومی حضور داشتند و از مشکلات و خواسته‌های آن‌ها صحبت شد. دو بازیگر این فیلم سینمایی انتقاداتی به نمایش مردم سیستان و بلوچستان در فیلم‌های سینمایی داشتند و فیلم میرو را برخلاف سایر آثار اثری رو به جلو برای نمایش زیبایی‌های فرهنگی و اقلیمی این استان دانستند. کارگردان این فیلم با اشاره به ظرفیت هنرمندان این استان خاطر نشان کرد که در اکثر آثار خود قصد استفاده از بازیگران بومی این استان را دارد.

فیلم سوم آغوش باز بهروز شعیبی بود.این فیلم تا به امروز جزو پر ببیننده‌های جشنواره ۴۲ بوده و نقد‌های مثبتی هم داشته است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سه قصه عاشقانه… سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.

آغوش باز

 بهروز شعیبی در ششمین تجربه سینمایی خود به سراغ یک داستان عاشقانه رفته است و آغوش باز را با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح تولید کرده است.

بهروز شعیبی در نشست رسانه‌ای فیلم معتقد بود که فیلم خوبی ساخته است و اگر برخی انتظار فیلم بهتری از او داشتند باعث خوشحالی است اما «آغوش باز» فیلمی است که در کارنامه کاری شعیبی جایی برای خوشحالی باقی نمی‌گذارد زیرا این آغوش از همان ابتدا برای مخاطب باز نشد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۵ بهمن در سالن همایش‌های برج میلاد با اصحاب رسانه و منتقدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

یکی از سوالات درباره سیمرغ مردمی بود که او پاسخ داد: سال ۱۴۰۰ ما سیمرغ مردمی داشتیم و یکسری از دوستان اعتراضاتی داشتند. پس از بررسی اعتراضات آن‌ها متوجه شدیم که تقلب انجام شده است. طبیعتا این تصمیم تبعات زیادی برای من داشت، اما من به نظر مردم احترام زیادی قائل بودم و معتقد بودم که نباید در نظر مردم دستکاری کرد. درنتیجه اعلام کردم که سیمرغ مردمی کلا حذف شود. ما باید سامانه‌ای ایجاد کنیم تا از رای مردم مطمئن باشیم. امسال آقای امینی پیگیری می‌کردند و از کارشناسان دعوت کردند تا ما سیمرغ مردمی داشته باشیم. دوستانی که آمدند، گفتند نرم‌افزاری که تولید می‌کنیم، به این دوره نمی‌رسد، اما حتما سال آینده سیمرغ مردمی خواهیم داشت.

رئیس سازمان سینمایی

در چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ فیلم‌های «آسمان غرب»، «شه‌سوار»، «آغوش باز»، «احمد»، «تابستان همان سال»، «مجنون» و «آبی روشن» به سانس فوق العاده رسیدند.

محمدرضا فرجی مدیر امور سینما‌های جشنواره فجر با بیان این خبر اعلام کرد که فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری در سانس ساعت ۲۳:۳۰ سینما زیمامال و همچنین در سانس ۲۳:۳۰ سینما هدیش مال، فیلم «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی در سانس ۲۳:۳۰ سینما مگامال، فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی در سانس ساعت ۲۳ سینما فرهنگ، فیلم «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری در سانس ۲۲ پردیس زندگی، فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی در سانس ۲۳ سینما اطلس مال و همچنین در سانس ۲۳ سینما مرداس فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی در سانس ۲۳:۳۰ سینما هروی سنتر و فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در سانس در سانس ۲۳:۳۰ سینما کوروش به سانس فوق العاده رسیدند.

ودر پایان «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک یکی از انیمیشن‌های سینمایی که به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده به نمایش در آمد.

قصه این انیمیشن از جایی آغاز می‌شود که یک پسر بچه به واسطه هدیه‌ای که از پدر بزرگ خود دریافت می‌کند، موفق به سفر در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگ خود می‌رود.

در نشست خبری سید مصطفی حسینی نویسنده اثر توضیح داد: اتفاقی که برای داستان افتاد و به سراغ نمد رفتیم یک نماد بود. می‌خواستیم به حادثه ضدفرهنگی و هویتی در زمان رضاشاه را نشان دهیم. داستان تراژیک بود و اینکه بتوانیم این قصه را برای کودکان بگوییم چالش بزرگی بود. تلاش خود را کردیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن را برای مخاطب و کودکان به نمایش در بیاوریم.

از نکات دیگر جشنواره خالی بودن صندلی‌های سالن در تایم اکران انیمیشن «ساعت جادویی» بود از آنجایی که امروزه انیمیشن یکی از قالب‌های پر طرفدار جهانی است انتظار می‌رفت این انیمیشن در تایم اکران خود با استقبال بیشتری مواجه گردد. حضور عوامل این فیلم با کلاه‌های نمدی در نشست خبری از حواشی دیگر این اثر بود که تهیه کننده این انیمیشن علت آن قدمت نمد در تاریخ این سرزمین دانست.

دانلود سریال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *